At åbne en hvilken som helst lille virksomhed er en spændende, men alligevel lidt skræmmende oplevelse. Sandheden er, at næsten halvdelen af små virksomheder i Danmark vil lukke inden for fem år efter åbningen. Denne statistik er ikke beregnet til at alarmere dig, men snarere at understrege, hvor kritisk planlægning og teamwork er for at opbygge et grundlag for succes, der vil holde din virksomhed i vækst, så længe du ønsker!
Her er nogle forretningsopbyggende spørgsmål, du skal spørge dig selv før du springer ud med at udvikle dine børns fitnesscenter.
Klargør din vision
Du har sikkert ikke besluttet at åbne et børnegymnastik ud af det blå. Noget driver dig – måske hvad der endte med at drive dig til gymnastik. Du har sikkert også idéer om, hvilken slags liv du leder efter som virksomhedsejer. Hvad er dit, og hvorfor?
Forstå den økonomiske mulighed på dit marked
I løbet af visionsfasen undersøgte du dit lokale marked for at forstå lidt om de muligheder og udfordringer, det giver. Det er vigtigt at forstå disse variabler i dit fitnesscenter, så du kan prissætte i overensstemmelse hermed.
Hvis du er i tvivl om, hvor du skal starte, så søg professionel hjælp til at udvikle din markedsføringsandel. Du vil være klar til samtaler med udlejere, investorer eller bankfolk, som vil spørge, hvordan du fik dine tal.
Finansier din virksomhed
Økonomisk dårlig forvaltning er en af hovedårsagerne til, at nye virksomheder ikke får succes. Det er vigtigt at få styr på økonomien i dit fitnesscenter. Da du udpegede en tæt gruppe af ligestillede og rådgivere, valgte du sandsynligvis personer med en kombination af finansiel og brancheekspertise. Hvis ikke, så overvej dette som din advarsel om at genoverveje og dele dit rådgivningsnetværk i overensstemmelse hermed!
Skaf faciliteter og udstyr
Du skal have en solid vision for, at dit fitnesscenter kan begynde at træne placering og udstyrslogistik. Størrelsen af den facilitet, du åbner, sætter en minimumsgrænse for dine tilbagevendende omkostninger og en øvre grænse for dit fitnesscenters vigtigste indtægtskilde – at give undervisning og træning. Placeringen af dit anlæg er sandsynligvis afgørende for dets evne til at tiltrække og fastholde studerende.
Opret din marketingstrategi
Dit fitnesscenter kan være topmoderne. Du har måske de mest talentfulde, empatiske instruktører og trænere. Det er måske ikke så spændende, som du havde håbet, hvis de rigtige kommende familier ikke kender til dit fitnesscenter. At have en marketingstrategi på plads er afgørende for at tiltrække de rigtige kunder og skille dig ud på markedet.
Den gode nyhed for dig som en lille, lokal virksomhedsejer er, at mulighederne for at promovere dit fitnesscenter til nye studerende aldrig har været nemmere. Udfordringen er, at der er så mange taktikker, både digitale og trykte. Det der ville give mest mening er selvfølgelig social media og få oprettet en professionel hjemmeside til at starte med.
Hold elever og forældre glade
Studerendes levetidsværdi måler, hvor længe en studerende bliver i dit fitnesscenter, og hvordan de genererer indtægter til din virksomhed. Kort sagt, jo længere en elev og familie opholder sig i dit gymnastikcenter, jo mere værdifulde bliver de, og jo større ROI giver de din virksomhed.
At starte et nyt børnemotionscenter er hårdt arbejde
Det kræver betydeligt arbejde at starte enhver lille virksomhed. Der kræves en enorm indsats, selv før dit børne-fitnesscenter åbner dørene. Alligevel ser vi, hvor engagerede og motiverede ejere af fitnesscenter er til at give deres elever et sundt, sjovt miljø, hvilket gør den forretningsmæssige side af at eje et fitnesscenter fuldstændig det værd, når du lever din passion.